Kapitalfonden Capidea køber 51 procent af Obsidian Group.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

– Med Capidea får vi en partner ombord, der kan hjælpe os med at accelerere væksten, og heldigvis tilbyder dansk erhvervsliv rigtig mange ledestjerner, man kan blive inspireret af, og der er mange eksempler på danske digitale virksomheder, der er gået private equity-vejen, og har sat barren for hvor langt digitale virksomheder kan gå, siger Emil Reinholdt, der er medlem af partnergruppen i Obsidian Group.

Obsidian Digital er et digitalt bureau, der blev stiftet i 2016, som udvikler digitale marketingstrategier og hjælper med eksekveringen gennem kanaler som Google, Facebook, Linkedln og Amazon.

Søsterselskabet Obsidian Media blev stiftet i 2019 og driver en portefølje af digitale medier, der hjælper lokale og globale brands med at drive omsætning og leads, mens Capidea er en dansk kapitalfond, der blev etableret i 2006.

Ifølge de seneste offentliggjorte regnskaber landede Obsidian Media i 2020 et overskud på 2.455.131 kroner, mens årets resultat for Obsidian Digital landede på 9.159.979 kroner – altså et samlet overskud på mere end 11,6 millioner kroner.

– Teamet bag Obsidian Group har skabt en førende aktør i et yderst interessant marked med positive underliggende trends. Begge forretningsområder er bygget på højt kompetenceniveau, en stærk ledelse og engagerede medarbejdere, der sammen danner et godt udgangspunkt for yderligere vækst. Virksomheden har de seneste år været i stand til at vokse organisk såvel som via opkøb, og vi ser frem til at bidrage aktivt til den videre udvikling, siger Henrik Normann Karlsen, Partner i Capidea, i meddelelsen.

Partnergruppen, der består af Emil Reinholdt, Sasa Kovacevic, Halfdan Timm, Jacob Eldon og Emil Børsting, fortsætter som både ejere og ledere.

Ingen af parterne ønsker at oplyse købesummen, fremgår det af meddelelsen.